Keratynowe prostowanie/ Brazylijskie prostowanie

Tak jak obiecałam przychodzę do Was z wpisem o zabiegu, któremu poddałam nie dawno moje włosy.

Keratynowe prostowanie ma na celu maksymalne odżywienie oraz regenerację zniszczonych włosów. Skutkiem "ubocznym" zabiegu są proste włosy. 





Na górze widnieją kosmetyki, którymi był wykonywany zabieg. 

Trwa on 3-6 godz. w zależności od długości, kondycji oraz grubości włosa. U mnie trwał ok 3 godz. Jego pełna nazwa oraz kraj z którego się wywodzi to: Brazilian Keratin Treatment. Inaczej mówiąc jest to regeneracja włosów poprzez uzupełnienie w ich strukturze niedoborów keratyny, czyli białka będącego naturalnym składnikiem budulcowym włosów. Keratyna jest "wprasowywana" pod wpływem wysokiej temperatury w strukturę włosa.

Cały zabieg składa się z 8 etapów:

1. Dwukrotne mycie włosów specjalnym szamponem z keratyną,

2. Nałożenie keratyny na włosy ( 2-3 cm od nasady aż po same końce), odczekanie 15 min,

3. Suszenie oraz prostowanie ( w tym momencie keratyna w połączeniu z gorącą prostownicą jest wprasowywana),

4. Ponowne i dwukrotne mycie włosów szamponem,

5. Nałożenie odżywki,

6. Spłukanie odżywki tylko połowicznie (moczymy tylko nasadę głowy, boki oraz tył głowy),

7. Suszenie,

8. Ponowne prostowanie.

I voilà! Włoski są proste jak druty, ale w dotyku mięciutkie i odżywione.

Do 3 godz. po zabiegu nie wolno związywać ani myć włosów. Do 2 tyg. nie wolno farbować, a w składzie szamponów i odżywek należy unikać składnika Sodium Chloride, ponieważ wypłukuje keratynę (naturalne białko) w strukturze włosa.

Większość osób decyduje się na ten zabieg głównie ze względu na efekt prostowania czyli np. osoby z kręconymi włosami mające dość ciągłego prostowania. Ja zdecydowałam się, ponieważ moje włosy były w kiepskim stanie. Żal mi było ich ścinać, ponieważ udało mi się sporo zapuścić od ostatniego cięcia.


Na dole efekt przed (lewo) oraz po (prawo) ^^





A czy Wy kiedykolwiek miałyście do czynienia z tym zabiegiem?
Co sądzicie o takiej metodzie odżywienia włosów?
Koniecznie dajcie znać w komentarzu!


Do następnego!




Komentarze

  1. Efekt piękny, chociaż przed Twoje włosy mi się też podobały :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty